Superligaen holder pause for at gøre plads til landskampe og CoppaDiem.dk bruger pausen til at tage pulsen på stillingen i Superligaen, målt på Facebook-fans.
Mange Superliga-klubber har en meget aktiv Facebook-side, hvor de kommunikere med deres fans på daglig basis. Andre har tilgengæld nærmest helt droppet det sociale medie og er kun tilstede med den side som Facebook automatisk har oprettet om dem. Dette gør sig gældende for både SønderjyskE, Esbjerg fB og Silkeborg IF. Ikke overraskende ligger FCK og Brøndby klart i toppen med flest fans og meget aktive Facebook-sider.
Stillingen i Superligaen målt i Facebook-fans
Pr. 7. september 2014
1. FCK | 180.901 fans | Facebook-side |
2. Brøndby IF | 121.522 fans | Facebook-side |
3. AaB | 54.214 fans | Facebook-side | 4. OB | 37.253 fans | Facebook-side | 5. Randers FC | 20.577 fans | Facebook-side | 6. FC Nordsjælland | 18.997 fans | Facebook-side | 7. Hobro IK | 17.495 fans | Facebook-side | 8. FC Midtjylland | 15.200 fans | Facebook-side | 9. FC Vestsjælland | 10.426 fans | Facebook-side | 10. Esbjerg fB | 10.034 fans | Facebook-side* | 11. SønderjyskE | 7.365 fans | Facebook-side* | 12. Silkeborg IF | 1.560 fans | Facebook-side* |
* Ikke Facebook-sider oprettet eller administeret af klubberne.
Oprykker overrasker
Såvel på banen, som på Facebook overrasker Hobro med flotte placeringer. Overraskende har de overhalet veletablerede klubber som FC Midtjylland og Esbjerg. Havde AGF stadig spillet i Superligaen var de kommet ind på en 4. plads og lige nøjagtig overhalet OB. AGF har i alt 37.440 fans på Facebook.